Zakończenie jachtowego sezonu to dla właścicieli łódek odpowiednia chwila, aby zająć się zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed nadejściem zimy. Dotyczy to zarówno kadłuba jachtu, jak też jego wyposażenia, między innymi zaburtowego silnika. Podczas normalnego pływania z takich silników dość rzadko się korzysta, lecz są one niezwykle przydatne przy wszelkich manewrach portowych czy przy jakimś zagrożeniu. Jednak pomimo tego, że nie są często używane, to co najmniej raz rok powinny zostać dokładnie przeglądnięte przez jakiegoś doświadczonego mechanika.
Duża część wytwórców zaleca taki serwis silnika gazowego raz w roku, ale są też części, jakie należy sprawdzać raz na pół roku. Niektóre z czynności serwisowych wykonać może właściciel, jeżeli będzie wiedział jak się za nie wziąć, ale z większością udać się jednak należy do jednego z autoryzowanych warsztatów.
Jest to o tyle ważne, że w czasie tego typu serwisu wymienione zostaną wszystkie eksploatacyjne materiały, ale też i wykonana zostanie dokładna kontrola technicznego stanu. Wczesna diagnoza przede wszystkim ograniczy niebezpieczeństwo jakieś bardziej poważnej usterki, a w wielu przypadkach naprawa silników jachtowych może się wiązać z wysokim kosztem. Z tego też powodu nie można zapominać o tym, zwłaszcza że na taki serwis będzie kilka miesięcy w zimie. Systematycznie sprawdzany sprzęt odwdzięczy się wydajną i płynną pracą, a także tym że nie zawiedzie w sytuacjach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+